Train to go Forward.

Iedereen kan, op wat voor manier dan ook, vooruit geholpen worden met behulp van Top Trainen. Dit kan zijn op gebied van voeding, algemene conditie, coördinatie, souplesse, afvallen of krachttoename. We bespreken samen de doelen en verwachtingen en maken op basis daarvan een persoonlijk trainingsschema.

Personal Training aan huis

Geen tijd (of zin) om naar de sportschool te gaan? Ik kom graag naar jou toe. Woon je in Schijndel of vlak daarbuiten,  heb je een woon- of buitenruimte waar je een aantal stappen loopruimte hebt? Dan is jouw huis geschikt voor personal training aan huis. Ik neem alle benodigde materialen mee of we gebruiken dat gene wat u al thuis heeft. U hoeft dus niets te kopen of in huis op te slaan.

Small Group Training

Small Group Training is wellicht de slimste manier om met een persoonlijke trainer te werken.

Het is (kosten)efficiënt om een Personal Trainer te delen met 1 tot 5 anderen. Iedere deelnemer heeft de ideale mogelijkheid om echt profijt te hebben van de trainer, zonder meteen de hoofdprijs te betalen.

Het effect van het trainen in kleine groepen is vaak erg motiverend omdat ( je elkaar kunt motiveren) niemand voor elkaar wil onderdoen, maar tegelijkertijd wel zonder zorgen op zijn of haar eigen niveau kan trainen.(het is ook een gezellige manier van trainen)

Wilt u in een groep trainen die groter is dan 5 personen dan is ook dat mogelijk. Ik geef trainingen tot maximaal 6 personen.

Voordelen van TopTrainen

  • Op locatie
  • Samen met een vriend/vriendin/partner trainen
  • Weinig ruimte nodig
  • Effectief thuis trainen
  • Geen extra benodigdheden

Interesse?

Neem dan contact met mij op! Dit kan door mij te bellen op 0652313244, stuur een mailtje naar info@toptrainen.nl of like mij op Facebook

Veel gestelde vragen

Wat is functional trainen?

  1. Het trainen van bewegingsvaardigheden op het niveau van het dagelijks functioneren:
  • Activiteiten in het Dagelijks Leven (ADL)
  • Sport & Recreatie
  • Job Demand; werk specifiek

2.  Doelgericht trainen, zowel op het gebied van Complexiteit als Intensiteit.

Kan ik samen met een vriend/vriendin/partner trainen?

Ja, dat kan. De kosten per persoon zijn dan lager en je kunt elkaar motiveren, (ook als het traject eenmaal ten einde is gelopen.)

Voor meer informatie kunt u contact met mij opnemen.

Heb je veel ruimte in huis nodig?

Niet veel. Enkele passen bewegingsruimte is voldoende.

Is thuis trainen effectief?

Absoluut! Omdat alle oefeningen gedaan worden met losse elementen, train je juist effectiever dan wanneer je op een apparaat in een sportschool zou trainen. Dit komt doordat je voor losse oefeningen (zonder machines) meer spiergroepen moet aanspreken. Dat is beter voor je (vet)verbranding en beter voor je coördinatie. Daarnaast kan ik de trainingen relatief gemakkelijk onderdeel maken van je leven. Je weet straks van iedere stoel, tafel of bank een trainingsobject te maken en leert dus hoe je effectief kunt bewegen zonder dat je daarvoor de deur uit hoeft.

Voor meer informatie kunt u contact met mij opnemen.

Wat heb ik nodig om te beginnen?

Kleding en schoeisel waarin je lekker kunt bewegen en de wil om met mij én jezelf aan de slag te gaan. Ik  zorgen voor de rest!

In welke regio is Top Trainen actief

Top trainen is vooral actief binnen een straal van 10 km van de meierijstad.
Woont u verder en wilt u toch door Top Trainen neem dan mij contact voor de mogelijkheden

Hoelang duurt het voordat ik mijn doel heb bereikt?

Helaas kan ik die vraag niet gemakkelijk beantwoorden.

Er spelen meerdere factoren mee, waaronder:

  • Wat is je doel? Wil je 5 of 50 kilo afvallen? 10 km kunnen hardlopen of meedoen aan de NY marathon?
  • Hoe vaak train je? Train je 1 of 3 x per week? En wat doe je er zelfstandig nog naast? Hoe regelmatiger je traint en hoe meer contactmomenten je hebt met je trainer, hoe sneller je de doelen zult behalen.
  • Wat is je huidige fysieke gesteldheid? Ben je al redelijk fit, dan is de NY marathon dichterbij dan wanneer je nu nauwelijks 30 minuten kunt wandelen.
  • Wat is je genetische aanleg? Een gespierd lichaam is voor de één gemakkelijker te bereiken dan voor de ander.
  • Hoe ingrijpend kan/wil je je levensstijl aanpassen? Slaap, voeding, beweging, stress… het heeft allemaal invloed op je gezondheid en trainingsresultaten. Hoe gemakkelijker je ‘slechte’ gewoonten kunt omzetten in gewoonten die jou en je doel ondersteunen, hoe sneller je je doelen zult behalen.

Welke resultaten kan ik u min of meer garanderen?

De onderstaande resultaten worden bijna door iedereen behaald:

Gewichtsverlies
Een betere houding
Een betere balans
Verdwijnen of sterk afnemen van lage rugklachten
Sterker worden
Een betere conditie
Gemakkelijker kunnen fietsen/lange wandelingen maken?
Een fitter gevoel, minder snel moe
Betere eetgewoontes

Dit kunnen we alleen bereiken als we er samen alles aan doen!!!

Wat is een redelijke doelstelling?

Een doel is realistisch als het zowel in de theorie als in de praktijk haalbaar is. Om 1 kilo af te vallen moet je 7000 kcal meer verbranden dan dat je inneemt. De gemiddelde persoon verbrandt tussen de 2000 en 2500 kcal per dag. Elke dag 1 kilo afvallen is dus zowel in theorie als de praktijk NIET mogelijk. 2 kilo per week is in theorie wel mogelijk, maar in de praktijk nauwelijks haalbaar. Dit zou namelijk betekenen dat je niets meer zou mogen eten, of dat je elke dag 3 uur moet gaan hardlopen.

Hoe moet het dan wel?

Stel een concreet en meetbaar doel op. Dus: xx kilo afvallen in xx maanden, of: 5 kilometer kunnen hardlopen binnen 30 minuten
Bepaal de stappen die nodig zijn om dit doel te behalen. Bijvoorbeeld: stoppen met snoepen en om de dag sporten, of: wekelijks 4 keer trainen en mijn snelheid maandelijks verhogen met xx seconden per meter
Controleer of je doel realistisch is. Heb je tijd om, om de dag te sporten? Herstelt je lichaam snel genoeg om je loopsnelheid maandelijks te verhogen?

Uiteraard geef ik u daar advies over en controleren we samen regelmatig of we op de juiste weg zitten.

Gaat het altijd goed?

Het sporten zal de ene dag gemakkelijker gaan dan de andere.  Dat is niet erg. Een bergbeklimmer/ster stijgt ook eerst en zakt weer af voor dat hij/zij naar de top gaat.

Soms worden de doelen in de trainingssessies niet behaald binnen een bepaald termijn, maar wel later. Dit komt dan door dat je op de juiste weg was en zelfstandig door bent gegaan.

Maar ik ga ervan uit dat als we samenwerken we eigenlijk altijd ons doel behalen!!!!

Waar worden de trainingen gegeven?

Personal training met max 2 personen kan binnen bij u thuis worden gegeven bij slecht weer. Als het buiten droog is gaan we lekker buiten trainen in een park, speeltuin of ergens anders.

De small group trainingen worden altijd buiten gehouden. Het doel is om ook bij slecht weer gew oon te trainen.

Wat moet ik meenemen op een training?

Je hoeft alleen drinken mee te nemen en een handdoek. Als het buiten kouder is, is het slim om ook een extra jas of vest mee te nemen.

Kan ik op het Werk training krijgen?

ja dat kan. heb je een trainingslocatie op het werk of gewoon een park om de hoek? dan kan ik voor je werk, tijdens kantooruren of vlak na je werk ter plaatsen komen en met je trainen. als je eenmaal thuis bent kan je optimaal van de rest van je dag genieten